1 Igor Hlavinka-paintings

Název

1 Igor Hlavinka-paintings

Popis

Album jsem vytvořil jako další zálohu archivu, proto tam mám dětské kresby i spoustu variant jedné kompozice Hor, které jsou zajímavé jen pro mne. Naopak tam chybí desítky krajinomaleb z 80.let, které jsou prodané a mám je zatím jen na diapozitivech.

Igor Hlavinka sice absolvoval obor malířství na AVU v Praze r.1985, ale kromě malby se zabývá i sochařstvím a fotografií. Inspiruje se zároveň v přírodě i uměním všech dob, pravěkem a uměním přírodních kultur počínaje a současným abstraktním uměním konče. Zvláště jej zajímá staroegyptská, buddhistická a románská plastika, tušová malba a kaligrafie Dálného východu, středověké a renesanční umění, malířství romantismu a symbolismu.
Narozen 18. 3. 1959 v Praze. 1979 - 1982 studia scénografie na DAMU Praha. 1982 - 1985 AVU Praha (atelier malby- prof. F. Jiroudek). V 80.letech se hlavně zabýval krajinomalbou, ale pokusil se též vypořádat s tématem holokaustu v cyklu kreseb a maleb na papíře. V 90. letech následovaly kresby a obrazy inspirované přírodními strukturami a energiemi, ale i znaky písma a symboly starověkých kultur (cykly Znaky, Chaos a řád, Strašná souměrnost, Okolo středu). Účast na uměleckých symposiích nadace Hermit v klášteře Plasy, kde v roce 1994 začal vytvářet hliněné modely fantaskních biomorfních staveb. V roce 1997 tam též inicioval a spoluorganizoval umělecké symposium „O počátku“. Několik let se zabýval i restaurováním nástěnných maleb, navrhováním a realizací zahrad.
Od roku 2003 vznikal cyklus hliněných plastik Hlavy v meditaci.
Od roku 2007 návrat ke krajině, kterou spíše než realisticky maluje poeticky. Obraz krajiny je pro něj reflexí nálad duše. V obrazech hor čerpá především ze svých vzpomínek na putování horami a inspiruje se jednak asijskou tušovou malbou ale i obrazy slavného romantika C.D. Friedricha. Snaží se co nejjednoduššími malířskými prostředky, minimalistickou a zároveň poetickou formou evokovat svůj zážitek hor, jejich stálost a mohutnost v kontrastu ke stálým proměnám světla v prostoru plném mraků a mlhy.
cykly Ostrovy v oblacích, Huangshan, Pouť krkonošská, nazvaná podle snové prózy K. H. Máchy.
2020- účast na výstavě Máchovskou krajinou. kurátor A.Beránková SGVU Litoměřice
od 2020 cyklus Moře. Malé olejomalby na plátně. Ostrovy Kvarnerského zálivu. Od obrazů Moře v mlze, kde mizí horizont a moře splývá s mořem je už jen malý krok k obrazům nebe.
od 2020 cyklus Nebe
od 2022 lektor malby kkc ART na Letné, kursy pro dospělé Malujeme krajinu podle starých mistrů (Od tušové malby Číny a Japonska až po expresionisty a fauvisty)

Výběr výstav:
2023- Nenápadný půvab chaosu a neodbytná touha po řádu. Galerie Velryba Praha. Výběr z ,,abstraktní" tvorby
2020- Máchovskou krajinou. SGVU Litoměřice
2016- Hory a jiné bytosti- obrazy, plastiky, fotografie -Galerie J.Lieslera Kadaň, Galerie Domu nár. menšin Praha
2018 -Hory, hlavy a hlavičky. Gal. Magna Ostrava
2013- V očích vážky se odráží vzdálené hory, krajinomalba. Velryba Praha
2005 –výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová,Jírová, Knotek, Wagner,Zoubek), SVU Mánes, Praha
1997 - “Okolo středu”, s Jasanem Zoubkem, J.Melzerem. Malostranská beseda, Praha
1997 - Symposium “O počátku”, Nadace Hermit klášter Plasy (kurátoři: Igor Hlavinka, Vladimír Vimr, Miloš
Vojtěchovský)
1995 – výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová, jírová, Knotek, Wagner,Zoubek)”, zámek Litomyšl
1995 - „Fungus“ – symposium Nadace Hermit klášter Plasy, (plastiky)
1994- ,,Strašná souměrnost", pocta W.Blakeovi- galerie Velryba Praha
1990 –výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová, jírová, Knotek, Wagner,Zoubek), Mánes, Praha
1989 – „Otevřený dialog, Vinohradská tržnice, Praha
1986 – ,,Holokaust", malby, Slovácké divadlo, Uherské Hradiště

SLOVNIKY, ANTOLOGIE, KATALOGY
1990 Katalog skupiny Tunel Lidový dům, Praha 9
1990 Katalog skupiny Tunel Mánes, Praha
1999 Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 1999 (III. H),
2006 Nová encyklopedie českého výtvarného umění (Dodatky)
1992- 2005 katalogy členských výstav SVU Mánes
2000 Splátka na dluh (Dokumentace českých výtvarníků narozených v padesátých letech / Czech artists born in the 1950s and 1960: a record), Torst, Praha

Kontakty: igorhlavinka@seznam.cz https://www.facebook.com/igorhlavinka
Ukázky tvorby :
https://igorhlavinka.rajce.idnes.cz/kresby_a_obrazy_vyber_pro_web_stranku/album
https://igorhlavinka.rajce.idnes.cz/1_Igor_Hlavinka-paintings/
https://igorhlavinka.rajce.idnes.cz/2_Igor_Hlavinka-sculptures_plastiky/

1982 – 86 krajinomalba
1986 – 89 figurální malba na téma holokaustu...
1989 – 2006 nefigurální malba: archetypální symboly, struktury, symetrie...
1994 – 97 účast na symposiích nadace Hermit v klášteře Plasy...
1997 – organizace výtvarného symposia „O Počátku“ v klášteře Plasy...
1998 – 99 nástěnná malba ve veřejném prostoru Prosek...
1997 – 2000 restaurování...
2000 – 2008 návrhy a realizace zahrad...
1994 – 95 plastiky: stavby a objekty slučující přírodní a architektonické formy (pokus o syntézu ulity a katedrály)
2003 – 2004 plastiky: hlavy
2007 malba: cyklus abstraktních kompozic „Pocta Františku Kupkovi“...
2007 -2011 kresba, malba: hory v mlze
2011-2015 cykly fotografií Fantomy, Olšanské hřbitovy, Pokušení sv.Antonína
2015- nástěnná malba ve veřejném prostoru. Prosek.
2016 pokračuje v cyklu horských krajin
2019 práce na obrazech pro máchovskou výstavu v Litoměřicích
2020 pohledy na ostrovy Kvarneru začíná cyklus obrazů Moře v tichu
2020 začíná cyklus monochromních maleb Nebe

VYSTAVY
1986 – „Kresby“, Slovácké divadlo, Uherské Hradiště
1989 – „Otevřený dialog, Vinohradská tržnice, Praha
1989 – „Kresby“, KD Cíl, Praha
1989 – „Zóna klidu“ , Galerie Fronta, Praha,
1989 – Řecko, Athény
1989 – „Noc kouzelníků“,Dům slovenské kultury Praha
1990 – výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová, jírová, Knotek, Wagner,Zoubek), Lidový dům, Praha 9
1990 –výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová, jírová, Knotek, Wagner,Zoubek), Mánes, Praha
1990 –Lisabon, Portugalsko
1991 – výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová, jírová, Knotek, Wagner,Zoubek), IFA Galerie, Berlín, SRN
1992 - „20" autorů, Divadlo hudby, Praha
1993 – Symposium „Letokruhy“, Plasy
1994 - „Strašná souměrnost“, Galerie Velry­ba, Praha
1994 - „Fungus“ – symposium Plasy, (plastiky)
1994 - Galerie Mladých, Brno
1995 – výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová, jírová, Knotek, Wagner,Zoubek)”, zámek Litomyšl
1997 - Symposium “O počátku”, Plasy (kurátoři: Igor Hlavinka, Vladimír Vimr, Miloš Vojtěchovský)
1997 - Kresba SVU Mánes
1997 - “Okolo středu”, Malostranská beseda, Praha
1998 – “Slavnost světel”, “Umělci pro Tibet”, Rotunda na Řípu
2004 – “Jubilanti SVU Mánes”, Galerie Diamant, Praha
2005 –výtv. skupina Tunel (Exner, Hlavinka, Chmelová,Jírová, Knotek, Wagner,Zoubek), SVU Mánes, Praha
2007 – “Pocta Františku Kupkovi” na výstavě S.V.U Mánes galerie Diamant
2007 - Plastika hlavy, Zámecký park Březnice
2008 - Salon výtvarníků Prahy 10, Galerie Deset, Praha 10
2009 - Jubilanti SVU Manes,Galerie Diamant,Praha
2011 – Igor Hlavinka a Čestmír Hlavinka, Galerie Skarabeus Praha
2013 – Dnešní SVU Mánes, Galerie Diamant, Praha
2013- V očích vážky se odráží vzdálené hory, Velryba Praha
2014-- Jubilanti SVU Manes,Galerie Diamant,Praha
2014 - Václav Fiala a jeho hosté Libor Teplý, Igor Hlavinka a Toni Scheubeck, galerie Natura Průhonice
2015- Česká krajina - SVU Manes,Galerie Diamant,Praha
2015- Fantomy(fotografie) Velryba Praha
2015- Toni Scheubeck, L.Teplý, Igor Hlavinka,V.Fiala, Jindra Viková, Pavel Baňka, galerie Cordonhaus, Cham, BRD
2016- Hory a jiné bytosti- obrazy, plastiky, fotografie -Galerie J.Lieslera Kadaň
2016 -Hory a jiné bytosti. Dům národnost. menšin, Praha
2018 -Hory, hlavy a hlavičky. Gal. Magna Ostrava
2020- Máchovskou krajinou. SGVU Litoměřice
2020- Hory, moře a jiné bytosti. Hotel Benice
2022- Nebe .Galerie Kaple Benice Praha Slivenec
2023- Nenápadný půvab chaosu a neodbytná touha po řádu. Galerie Velryba Praha. Výběr z ,,abstraktní" tvorby

TEXTY K CYKLUM a VYSTAVAM
igor hlavinka - 1989 cyklus Krutihlavy
Cyklus začal vznikat v roce 1989. Předcházel mu mnoho let trvající cyklus na téma holokaustu. Na demonstracích za svobodu v letech 1988 a 89 v Praze jsem zažil policejní brutalitu vůči nenásilným účastníkům. Socialistický režim nám zase jednou ukázal svou pravou tvář. S násilím jsem se dosud setkával jen ve válečných filmech, románech nebo mých snech, ted se ale objevilo v ulicích a já je musel zakoušet na vlastní kůži. Proto jsem se jím už nechtěl zabývat ve své tvorbě. Potřeboval jsem pro sebe najít duchovní útočiště, jakousi jistotu věčného kosmického řádu v nepříjemně chaotickém světě. Začal jsem malovat drobné pastely koncentrických kruhů v barvách spektra na způsob mandal. V přírodě jsem kreslil víření a proudění vody, které procesem abstrahování dostávaly formu spirál. Nekonečný zdroj inspirace jsem našel v ornamentech neolitu a doby bronzové, v umění aboriginců a jiných přírodních národů, žijících dodnes v době kamenné.
Ornament pro ně není dekorem jako pro nás, kteří jsme mu přestali dávno rozumět, ale prostředkem k získání a uchování magické síly nebo k odvrácení nepřátelských sil. Když aboriginský umělec-šaman vyrývá do dřevěné nebo kamenné desky spirály nové čáringy (Churinga / Tjuringa posvátný předmět užívaný při iniciacích, smí jej spatřit jen zasvěcenci) recituje přitom obřadně mýty svého kmene, čáringa je pak ukryta v posvátné jeskyni. Při iniciaci ji pak šaman ,,přečte" , svým prstem krouží po spirálach a obřadně přitom iniciovaným mladíkům recituje celou mytologii kmene.
Inspirován touto zprávou etnografů pokoušel jsem se o intuitivní pochopení těchto tradičních ornamentů jejich opakovaným kreslením ve stavu hluboké koncentrace a s prázdnou myslí. Spolu se studiem ornamentů jsem se zajímal o vývoj obrázkového písma - vznik znaku.
I zde vystavený bílý monochrom Zenové zahrady (1990) nebo obraz Nesypej popel na okraj propasti (1990) vznikl na základě mého tehdejšího zájmu o ornament a znak.

Igor Hlavinka- Strašná souměrnost (Hommage a Wiliam Blake) 1992
Cyklus tušových, víceméně samovolných kreseb začal vznikat ve Vyšebrodském klášteře v létě 1992 jako plod mé celoživotní fascinace bytostmi vyvstávajícími díky naší imaginaci ze struktur dřeva, na starých skříních s dýhami z ořechu nebo exotických dřevin.
Cyklu předcházely studie tygří tváře. Název jsem našel v básni mého milovaného Blakea.
Nejzajímavější kresby vznikly v nočním tichu, kdy se mi dařilo osvobodit se od rozumové kontroly, skoro na hranicích mediumozity. Žasl jsem nad tím, co má ruka jakoby sama od sebe kreslí a z některých groteskních tváří, které se na papíře zjevovaly, mi běhal mráz po zádech.
Podle některých tušových kreseb jsem později vyryl linoryt a namaloval serii akrylových maleb. Vystavit zde mohu jen jejich reprodukce, jsou ve sbírce GBR Louny.

igor hlavinka- Cyklus černých kreseb o počátku 1995
Každá kresba tohoto cyklu začínala v prázdnotě bílého papíru, pak se v houstnoucí spleti čar, v chaosu, postupným dělením, vytýčením bodů a os začal objevovat řád.
Chtěl jsem se pomocí kreslení rozpomenout na počátek všeho a zároveň na počátek můj.
Na počátku kresby je prázdnota, krásná zářící prázdnota papíru, která odkazuje k té počáteční prázdnotě všeho. Mistři Tao ji zvali prapůvodní jednotou. Nerozdělenost. Prázdnota, ve které je potencionálně obsažené všechno co je. Ne­konečno možností.
Tak i já a svět jsme byli na počátku jedno.
Ale pokud nechci do té krásně zářící prázdnoty navěky jen zírat, tak se odvážím udělat první dotek štětcem nebo jiným nástrojem. Ten první bod nebo čára, ale vlastně i každý další, je volbou z nekonečna možností. ,,Tato prvotní čára obsahuje víc než celý ten nesmírný chaos oné chvíle před stvořením" píše se v čínském malířském traktátu zenového mnicha Shitao.
V první fázi kresby nechávám plnou svobodu náhodě a rozumem nekontrolovaným impulsům podvědomí.
Zajímavé sledovat jak se v kresbě objevuje rytmus a proudění v oceánu nahodile vedených čar a bodů, vznikají jakási ohniska. Touha po formě, po řádu začíná převažovat.
Každá z čar pro mne představuje nezaměnitelný osud jedné bytosti, jedna nebo několik málo čar na ploše působí velmi dramaticky. Mezi tisíci čarami už navzájem splývají. Vytvářejí čím dál jemnější strukturu paralelních nebo křížících se linií. Dalším zahušťováním struktury běl papír prosvítá čím dál méně, až zmizí docela.
Černé čáry vytvořily černou plochu. Kresba může mít mnoho vrstev. Ty spodní vrstvy jsou z ur­čitého úhlu pohledu stále viditel­né. Pokud jsem kreslil tužkou, tj. grafitem, a vedl v poslední vrstvě čáry paralelně, tak se na ploše objevuje krásný efekt. Paralelně vedené linie grafitu pohlcují nebo odrážejí světlo podle toho v jakém úhlu je pozorujeme, jako drážky na gramodesce.

Igor Hlavinka- Nenápadný půvab chaosu a neodbytná touha po řádu 1997
Cyklus kreseb mikrofixem navazuje velmi těsně na tužkové kresby o počátku. Počáteční půvab chaosu se v procesu kreslení začne díky mé neodbytné touze po řádu uspořádávat. Na kresby jsem navázal malbami lazurní bílou akrylovou barvou na černém podkladu. Přidával jsem vrstvu za vrstvou, zahušťoval strukturu. Počáteční expresivnost gestické malby se vrstvením zmírňovala a repetitivním vrstvením čar vznikal jakýsi prostor.

2007 cyklus Hory a jiné bytosti.
Rád se toulám po horách, ať už skutečných nebo namalovaných. Rád plavu v moři, řece i rybníku, pozoruju odrazy nebe na hladině. Doma ve městě pak maluji krajiny na které vzpomínám i ty, které bych jednou rád navštívil. Líbí se mi, co napsal japonský básník haiku, zenový mnich a tulák Santoka Taneda :
v horách se dívám na hory
za deště poslouchám déšť
jaro léto podzim zima
včera mi bylo dobře
a zítra bude taky
/Santóka Taneda (překlad Antonín Líman)

Krásu hor jsem začal objevovat díky obrazům Leonarda, Bruegela a Caspara Davida Friedricha, když mi bylo asi patnáct let. V té době se mi také dostala do ruky antologie Oldřicha Krále Tao – texty staré Číny, kde jsem poprvé četl Lao-c’, Mistra Čuanga i legendárního starověkého básníka Chan-šana, který dostal své umělecké jméno podle hory, na které žil. Chan-šan – Ledová hora. Díky té antologii se mi otevřel poetický svět asijské tušové malby, svitky plné hor, strmých a neschůdných, hlubokých údolí a vodopádů. Těch několik miniaturních postaviček poutníků na horské stezce, rybáře na člunu nebo básníka meditujícího na skalní plošině jen zdůrazňuje nádhernou liduprázdnost horské krajiny. V těch obrazech hor jsem se mohl v duchu procházet a snít. Porovnával jsem je s kontemplativními krajinami Friedrichovými a nacházel jsem mnoho blízkého.

Cyklus horských krajin začal vznikat v roce 2009. Snažil jsem se co nejjednoduššími prostředky evokovat svůj zážitek z hor. Mohutnost a tíha hor v kontrastu ke stálým změnám světla v prostoru plném mraků a mlhy. Vždycky jsem rád snil nad malbami a poezií starých čínských a japonských mistrů štětce a tuše, stejně jako nad romantickými krajinomalbami C. D. Friedricha nebo Bedřicha Piepenhagena. Mnoho podnětů, především u prvních obrazů cyklu, jsem našel v černobílých fotografiích horolezce a fotografa Jiřího Havla. Nejsilnějším zdrojem inspirace ale bylo mé vlastní putování po horách.

Chuang-šan
Mnoho obrazů tohoto cyklu jsou pohledy na Chuang-šan, posvátné Žluté hory v Číně, které už od starověku svým bizarním vzhledem přitahovaly poustevníky, poutníky, básníky a malíře. Z období dynastie Tchang se zachovaly tisíce básní a maleb věnovaných tomuto pohoří. Žulové hřebeny, divoce rozeklané jako hřbety zkamenělých draků, a skalní věže s pokroucenými prastarými borovicemi, úpatí strmých, skoro nepřístupných hor většinu roku zahalená v mracích. Tím vším Chuang-šan dokonale naplňuje ideál hor tradiční čínské estetiky. Už ve starověké taoistické tradici jsou jeskyně či chýše v divokých nepřístupných horách vhodným příbytkem milovníka svobodného života, samoty a meditace hledajícího věčný život. Tento ideál později nacházíme i v zen buddhismu.
Básníci a literátští malíři staré Číny mi od mládí byli velmi blízcí. Byli to vzdělanci, státní úředníci, které oslovil taoismus nebo zen buddhismus, a tak toužili uskutečnit ideál pravého života v ústraní, v přírodě. Většina těchto filosofujících úředníků ale až na výjimky ze svých úřadů neodešla a svou touhu naplňovala v poezii a tušové malbě.
Znal jsem hory Chuang-šan z jejich krásných tušových maleb, a když se mi dostala do ruky kniha fotografií těchto hor, začal jsem si je kreslit a pak i malovat, abych se jimi mohl v duchu procházet. Vycházel jsem z fotografií a zároveň z principů tušové malby.
Cyklus monochromních maleb na papíře Pouť krkonošská je nazvaný podle stejnojmenné básnické prózy K. H. Máchy, kterou napsal na základě svého snu. Je to pocta mému milovanému Máchovi.

2020 Moře
Moře se často objevuje na mých dětských obrázcích, spolu s nějakou lodí, ostrovem, mořeplavcem nebo trosečníkem. Vždyť první knihou, kterou jsem si uměl sám přečíst, byl Robinson Crusoe. Ve vlnách Černého moře jsem se jako dítě naučil plavat. Byl jsem s rodiči také jednou u Baltu, pak jsem byl u moře až v dospělosti. U Jadranu, ve Středomoří v Řecku a Itálii, u Atlantiku na pobřeží Bretaně, Normandie nebo Portugalska.
V posledních letech jsem byl na několika setkáních s ,,mořem v tichu“ na ostrově Rab v Chorvatsku. Moře v tichu je týden společného mlčení, vnitřního ztišení a soustředěného zkoumání moře všemi smysly.
Každé z těch moří mého života bylo úplně jiné. Ale nejen to. Když několik dní po sobě sledujete moře z jednoho místa, vidíte, že jeho barva se neustále mění v závislosti na denní době, poloze slunce nebo měsíce, oblačnosti, vlivem větru.
Kvarner
Rab je jeden z ostrovů Kvarnerského zálivu. K trajektu na Rab se jede přes hřeben Velebitu a pak se přes hodinu sjíždí serpentinami dolů k moři. Shora je úžasný výhled na desítky ostrovů v zálivu. Na mé první cestě na Rab předloni jsme z hor k moři sjížděli ještě za tmy, před svítáním. Od moře, od jihozápadu se blížila bouře. Netuším, jak mohla být daleko, tu a tam blesk osvítil mraky i moře. Jak se pomalu rozednívalo, v šedi se začaly objevovat siluety, ale dokud krajinu na okamžik neosvítil blesk, nedokázal jsem rozeznat, co jsou ostrovy a co mraky. Noční krajina viděná ve světle blesků vypadala neskutečně, jako ve snu. S přibývajícím světlem byla škála barevných odstínů šedi čím dál bohatší. Liják se přes nás přehnal až v přístavišti, bylo půl šesté.
Moje obrazy Kvarneru jsou ale pokusem zachytit světelnou atmosféru zálivu v čase, kdy se moře oslnivě leskne pod odpoledním sluncem.
Mám rád krajinu v mlze. Mlha zjemňuje barvy, změkčuje a skrývá tvary, spojuje nebe se zemí nebo s mořem v jedno. Krajina v mlze je tajemná, probouzí naši imaginaci a vede ke snění.

Igor Hlavinka- Nebe 2020
Cyklus olejomaleb Nebe se zrodil z cyklu Moře v mlze, na jehož počátku byl zážitek jednoho dne na břehu moře v mlze. Horizont zmizel a moře s nebem se spojilo v jedno. Skryté slunce vytvořilo z mlhy zářící prostor. Moje malby moře v mlze zůstávaly v reálné barevnosti od bílé po šedomodrou. Nesnažil jsem se o iluzivnost, ale spíše o vytvoření dojmu zářícího, ničím nerušeného prostoru.
Pak jsem začal přidávat na intenzitě barev. Místo šedí se objevovaly modře, fialové, růžové, oranžové a červené. Zkoumal jsem možnosti plynulých přechodů mezi barvami. Moře v mlze se proměnilo v Nebe.
Moje malby Nebe nezobrazují oblohu, ale jsou pokusem o vyjádření nezobrazitelného Nebe v nás, posvátna imanentního i transcendentního. Nebe v názvu cyklu je symbolem posvátného, sídla bohů, věčného blaženství svatých.
Ale taky nerozlišené zářící prázdnoty, původní Jednoty, která podle mistrů Tao předcházela stvoření.
Harmonie barev i potlačení rukopisu odpovídá smíru protikladů, kosmické harmonii.

In 2009 I started to create the first cycle of paintings ISLANDS IN THE SKY. They are monochrome paintings on paper. I tried by the simplest means, a little paint smeared on paper and composition of a few elements, to evoke my experience in the mountains. The majesty and weight of the mountain to contrast the constant change of light in a space full of vapors and shreds of a mist. It has always given me a great pleasure to muse over paintings and poetry of ancient Chinese and Japanese masters of brush and ink. Equally, however, I love romantic paintings of C.D.Friedrich or Fridrich Piepenhagen. I also found many such romantic images in a book of photos “Islands In The Sky” of the climber and photographer Jiri Havel. However, the strongest source of inspiration is my own wandering through our native mountains (of Czech Republic).

Období

Statistiky

  • 370 fotek
  • 2 se líbí

Nastavení

Nahlásit album
Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.

Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
1 Igor Hlavinka-paintings
Komentáře Přidat